Happy birthday, La Bottega!

Happy birthday, La Bottega!
 
La Bottega, een winkel die we jullie eigenlijk niet meer moeten voorstellen, viert dit jaar haar 30 jarig bestaan. Dat laten wij uiteraard niet onopgemerkt voorbij gaan!
-
Reeds enkele jaren zijn ze een vast verkooppunt, dat onze Belgische waarden mee in het vaandel draagt. Wat begon als een schoenenwinkel, groeide uit tot een heuse conceptstore, waar je terecht kan voor een totaalbeleving. 
Wij dronken koffie met zaakvoerster Karine Valy - in hun eigen Bistro Bottega -, 
En stelden haar enkele vragen.
-
-
Hoe begon het verhaal van La Bottega? 
-
In 1991 startte ik met een eigen schoenenwinkel, waar een beperkte collectie dames- en herenschoenen verkrijgbaar was. De winkel bevond zich in het vandaag naburige pand. 
-
Al snel besloot Marc, mijn echtgenoot, mee in het verhaal te stappen en volgde er een tweede winkel in Scherpenheuvel. Daarna besloten we onze winkel in Hasselt te vergroten en kwam er een nieuw filiaal bij in Galerij de Ware Vrienden, waar een jeugdsegment werd aangeboden.
-
Nu bevindt onze outlet winkel zich in dat pand. Toen de vroegere Stokerij van Smeets - waar we nu gevestigd zijn - te huur kwam, besloten we te verhuizen. 
De andere winkels hebben we toen gesloten en onze volledige focus op Hasselt gelegd, tot op de dag van vandaag. 
-
  
-
Welke rol speelt Belgische Mode voor La Bottega? 
-
Reeds van in de begindagen betrokken we Belgische merken in ons assortiment.
Vooral in schoenen en kleding, maar later ook meer en meer in handtassen. We merken bovendien dat de interesse naar Belgische mode blijft toenemen.
-
Klanten kopen bewuster en willen investeren in een kwalitatief stuk.
Een beweging die wij enkel kunnen toejuichen. 
-
Waarom koos je voor Mieke Dierckx in je assortiment? 
-
 Ik leerde Mieke enkele jaren geleden kennen tijdens een pop-up die we organiseerden. Meteen was ik fan van haar ontwerpen, en het volgende seizoen stonden haar tassen bij ons in de winkel.

Ik vind het heel knap hoe een merk zo lang kan ‘teren’ op eenzelfde ontwerp.
Door de Mini Briefcase telkens te heruitvinden en in een ander jasje te steken, creëert ze elke keer opnieuw een unieke collectie. Dat vullen we graag aan met andere modellen, zodat we onze klanten een fijn assortiment kunnen tonen.

Ook het seizoensloge aspect spreekt ons enorm aan.
De tassen zijn nooit in de solden en gaan mee over de seizoenen.
Een mooi statement om fast fashion tegen te gaan.